Торгова марка

Торговельна марка – як усе починалося та як розвивалася її реєстрація

Сьогодні зареєструвати торгову марку в Україні так само просто, як купити собі щось у магазині: вибираємо все, підбираємо для чого треба – і реєстрація почалася.

Торговельна марка – більше 7000 років існування.

Торгова маркування використовувалася ще в 5000 році до нашої ери. Люди використовували знаки для позначення свого майна чи виробника. Ймовірно, що первісна людина використовувала ознаки для позначення великої рогатої худоби. Пізніше були використані знаки для позначення виробника товару та гарантії їх якості.

Також знайшли печерні малюнки із зображенням бізонів із символами на бивнях, які, швидше за все, використовувалися як знак власника.

Крім того, на кераміці зустрічаються знаки, датовані періодом 5000 р. до н.е.

Близько 3500 р. до н.е. Мессопотамські товари були ідентифіковані з циліндричними кам’яними печатками, які знаходилися в місті Кносс на острові Крит.

Цегла, кераміка, будівельне каміння, плитка періоду перших династій Єгипту 3000 р. до н.е. також містили позначення, які вважаються торговими марками, які використовувалися для позначення власності.

З VI по ІІІ ст. н.е. світ бачив використання штампів на грецькій кераміці.

Пізніше, за документально підтвердженими даними, торгові марки використовувалися в Римській імперії на цеглині як штамп, позначений виробником товару.

У 12 столітті торгові гільдії активно використовували знаки маркування своєї продукції. Далі дзвонарі почали використовувати знаки. У Італії у період з’явилися водяні знаки. У далекому 1226 був прийнятий перший англійський закон про торгові марки. Потім уже м’ясники та виробники пляшок також отримали монополію на використання своїх знаків у Лондоні. У 15 столітті – перший судовий процес, у результаті якого вдова отримує право використання торгової марки свого покійного чоловіка.

Початок активного розвитку та зростання кількості торгових марок припадає на середину 19 століття, що було зумовлено науково-технічною та промисловою революцією. Під час цього періоду багато європейських країн запровадили законодавство про торгові марки. Так, у 1883 році було підписано конвенцію про охорону промислової власності між країнами, згідно з якою вони зобов’язалися гарантувати однакову охорону об’єктам інтелектуальної власності, в т.ч. торгових марок.

У 1887 році вперше була використана торгова марка Кока-Кола для позначення напоїв, тоді як конкурент – Пепсі вперше використав свою торгову марку на 10 років пізніше. У цей період торгова марка перестала бути просто словесною чи комбінованою – з’явилися нові види. У 60-х Макдональдс вперше запровадив тривимірні торгові марки. З кінця 80-х почалася реєстрація кольору як торгова марка. З розвитком бізнесу, техніки, інтернет-технологій з’являються нові марки – рухові, звукові, домени як торгові марки. Конкуренція веде до появи нюхових марок.

Види та кількість торгових марок постійно зростають, як і загальна вартість таких активів. Дедалі більше суб’єктів господарювання реєструють свої позначення як знаки для товарів та послуг. Тим часом кількість ходових позначень і назв зменшується, тому реєструвати свою «унікальну» назву або маркування необхідно вже зараз.

© Яна Кондратюк, 2011

Related Posts