Ви коли-небудь замислювалися, що зробило багато компаній, їхні продукти та торгові марки успішними на ринку? Чому ми обираємо Кока-Колу або Pepsi? Чи чому в наших головах крутяться торгові марки McDonald’s, Apple, Google чи Mercedes? Але ніяк ні годмнник або годинник або мобільний під позначенням QQ та те, що з ними пов’язане?
Відповідь – брендинг власного Імені. Тобто. створення з власного Імені офіційно зареєстрованої торгової марки. Та придання їй того іміджу, який схиляє споживача саме до її вибору. Причому брендинг (іноді кажуть – просування) власного Імені працює не тільки для продуктів і компаній, але і для людей. Згадайте хоча б бренди великих спортсменів: брати Клички, Яна Клочкова чи Валерій Лобановський. І це дорогі торгові марки. Ці імена купують для реклами. І дорого!
Згадайте, чому Ви відповідаєте на листи одних людей і зовсім ігноруєте інших, чому Ви звертаєтесь до одних людей, коли у Вас проблеми з навчанням, та до інших, коли Вам потрібні екстремальні відчуття? Бренд – це певні очікування від людини; це обіцянка, яка підвищує цінність людини у Ваших очах, або, навпаки, зменшує її. Це комбінація характеристик, яка робить кожну з Вас унікальною людиною. Комбінація, яка приваблює чи викликає огиду, завдяки якій нас обирають серед багатьох інших.
Брендинг імені є безцінним для кар’єри професіонала. Він допомагає показати хто Ви є, у чому Ваша сила та як можна покращити життя роботодавця. Він виділяє ваше ім’я на тлі другому та підвищує Вашу цінність для компанії. Однак багато людей не замислюються про власний бренд і не докладають зусиль для його побудови. Будьте обережні! Якщо Ви не збудуєте власний бренд, замість Вас свої бренди-імена збудують інші.
Якщо Ви не маєте намір віддавати цей потужний інструмент конкурентам, то подумайте, як його можна використовувати.
Для початку потрібно зрозуміти, хто Ви є? А потім – повідомити про себе як профі вашим споживачам (майбутнім клієнтам). Якщо є ім’я та популярність, то продумайте про наступне:
– Шукайте новий професійний досвід та нові навички.
– Постійно оновлюйте перелік ваших персональних досягнень, кожне з яких підвищує цінність вашого імені – Використовуйте навіть безоплатні волонтерські можливості для отримання нового професійного досвіду. Але саме професійного, а не аби якого.
– Якщо ви студент, пробуйте різні безконтовні стажування, навчання, семінари або практику. Звертайте увагу на програми обміну між вишами
– Отримуйте тільки якісну освіту. Якісну! У старих перевірених вишах з репутацією.
– Рекламуйте та всіляко поширюйте Ваш професійний досвід, ім’я та досягнення з максимальним охопленням корисної, а тобто – потенційної, аудиторії.
– Ваш ім’я повинно бути як бренд, а саме – бути відомим. Ніхто, крім Вас, не рекламуватиме Вас, як професійний бренд.
– Напишіть Резюме (обов’язково добре написане, з хорошим, а краще професійним фото у діловому стилі).
– Підготуйте та за будь якої нагоди розсилайте Мотиваційні листи.
– Майте толково складені Рекомендації від тих професіоналів, що вже мають відоме ім’я.
– Якщо є Нагороди, Подяки, Сертифікати, Дипломи з відзнакою – не ховайте їх. А навпаки, вказуйте про це у Резюме.
– Пишіть у ЗМІ статті, робіть публічні промови, виступи, презентації,. При можливості пишіть та публікуйте наукові роботи.
– Робіть публічно доступними ваші Досягнення, зразки роботи. А для цього майте Персональний сайт, Сторінку у Фейсбуці тощо.
– При можливості отримайте офіційний статус Експертиза у своїй галузі.
– Відвідуйте зустрічі та конференції, виступайте на них.
– Придбайте нагороди, які посилюватимуть імідж експерта.
– Чим ширше Мережа ваших професійних контактів, тім краще.
– Розширюйте коло спілкування та підтримуйте стосунки.
– Важливо, що люди говорять про вас.
– Ваша мережа контактів – це потужний рекламний інструмент Вашого імені.
– Люди повинні знати про Вашу сутність, вміння та досягнення. Допоможіть їм!
– Не гайте часу – будуйте своє Ім’я як персональний бренд!
Однак пам’ятайте, що побудова персонального Імені – це не одноразовий процес, а постійна робота над покращенням професійних навичок, досягненням нових висот та розвитком мережі контактів. Як тільки Ви зупинитесь у цьому процесі, Ваші конкуренти Вас просто знищать.
© Яна Кондратюк, 2011
P. S. А якщо Вам потрібна реєстрація власного Імені як торгової марки – ми чекаємо на вас!)