Ім’я домену – це набір символів, які вводить відвідувач того чи іншого ресурсу в адресний рядок браузера. Слід пам’ятати, що URL, і доменне ім’я – не тотожні поняття. Якщо доменне ім’я збігається з фактичною адресою вашого сайту (наприклад, www.tm.ua), URL може означати ще й адреси його окремих сторінок (наприклад, www.uatm.ua).
При виборі доменного імені для своєї компанії або для себе, в першу чергу потрібно визначитися із зоною, в якій ваш домен буде розташований. Доменна зона – це те, що йде після другої точки на адресу сайту, наприклад .ua, .com, .biz, … Існують регіональні та організаційні зони. Якщо ваш сайт не є комерційним характером, краще зупиниться на домені, розташованому в регіональній зоні. Для Росії – це, наприклад, .ru, а для України – .ua.
Якщо Ваш сайт комерційний, найбільш підходящим може виявитися домен у зоні .com (яка, до речі, походить від слова commercial – «комерційний»). Добре підходять також домени в зонах .net та .org для організацій, що забезпечують роботу мережі та некомерційних організацій. Зона .edu призначена для позначення освітніх ресурсів, а .info – для інформаційних та новинних проєктів. Сайти вищого ешелону влади зазвичай знаходяться в зоні .gov (goverment – «урядові»).
Після того, як ви вирішите, яка зона вам більш підходяща, потрібно підібрати відповідне доменне ім’я. Воно має бути таким, що легко запам’ятовується, бажано без дефісів і коротким. Мало того, доменне ім’я має говорити людині про те, що вона має справу з сайтом, який відноситься до тієї чи іншої тематики, тобто повною мірою відповідати її назві. Було б добре, якби воно містило слова, які часто запитуються в пошукових системах. Після того, як необхідне ім’я буде обрано, потрібно зареєструвати домен, провести його перевірку та оцінку.
Природно, для реєстрації доменного імені необхідно отримати Свідоцтво на знак для товарів і послуг (торгову марку).
На жаль, сьогодні навряд чи можливо знайти доменне ім’я, що складається з одного слова, яке вже не використовували інші користувачі мережі. Бажано, щоб у назві вашого домену було не більше двох англомовних слів, які мають бути написані без помилок, мати переклад на російську та давати коротку характеристику вашому сайту.
Для сайту фірми, підприємства чи компанії простіше вибрати доменне ім’я відповідно до її назви. Для тематичного сайту – відповідно до назви теми. У будь-якому випадку ім’я домену має якось характеризувати ваш проєкт, а не служити безладним набором слів, бути зручним для написання та легким для запам’ятовування на слух.
Реєстратором домену може виступати як компанія, яка надає вам хостинг, так і агентство, що спеціалізується на реєстрації доменів (наприклад, http://tm.ua). В останньому випадку реєстрація домену краще, тому що в цьому випадку власником домену гарантовано будете тільки ви і ніхто інший.
В цей час в Інтернеті існують спеціальні послуги, які здійснюють оцінку домену і проводять його всебічний аналіз. Хоча оцінка домену – не такий вже важливий фактор у можливостях просування сайту і, по суті, не є обов’язковим.
І насамкінець додам, що для великої компанії, яка робить сайт-візитку або інтернет-магазин, варто розглянути можливість реєстрації відразу кількох доменних імен (і відповідно — торгових марок, якщо домен потрібен .ua) для того, щоб випередити в майбутньому своїх конкурентів і своєчасно зайняти вільні місця.
© Яна Кондратюк, 2011
Джерело: сайт https://uatm.ua